-من و  رئیسم چون لیلی و مجنون برای هم غش می کنیم!

- چقدر این مشتریان جلوی باجه من صبورند و مرتب به من لبخند می زنند و من نیز برای انها نیش می گشایم.

- لبان غنچه و صدای دلپذیر نوچ نوچ مشتریان همواره چون نغمه بلبلان بهاری گوشم را می نوازد و روحم را صیقل می دهد، گویا خود را در میان باغ گیلاس می بینم !

-آخ که خوراکم سر و کله زدن با سالمندان غر غرو و پر توقع است !

- چقدر از فرهنگیان عزیز خرسندم و هر بار که موعد پرداخت حقوق انها می رسد اصلا تبخال نمی زنم!

- چرا باید راس ساعت به خانه بروم ؟باید حداقل 2 ساعت دیگر با شکم گشنه چون گلادیاتوری سخت کوش کار کنم بلکه حقوقم حلال باشد!

-به خود می بالم که شغل شریف بانکداری در یک نظر سنجی غربی از اخر رتبه اول را از حیث ناخوشایند ترین مشاغل کسب نموده!

- کی میدونه که شمارش اسکناسهای کثیف و چرک چقدر حال می دهد؟!

-اینقدر لوطی هستم که از کسری صندوق واهمه ای نداشته باشم !

- حقوق درویشی و عارفانه من مایه مباهات است و همان برگ سبز را نیز  طی قبوض آب و برق به خزانه دولت باز می گردانم تا دوباره ماههای بعد این خاله بازی ادامه یابد!

- سرم می خارد برای کار در روزهای تعطیل و خدمت به ملت خونگرم و قدر شناسمان !

-می دانم روسای تیز بین و کارمند شناس قدر مرا می دانند و بزودی جهش بزرگی خواهم کرد!

 

- یقین دارم که زیراب زنی همکاران از روی مهر و دوستی است . به قول شاعر : اگر با دیگران بودش میلی ، چرا ظرف مرا بشکست لیلی !

- اعصابم که اعصاب نیست ،شبکه ای پولادین که هرچه از مشتریان ناسزا می شنود، هرچه تازه به دوران رسیده می بیند ، و هرچه از رئیس، سخنان غیر منطقی می شنود ،آبدیده تر و محکم تر می شود.

نوشته شده در جمعه 11 شهريور 1390برچسب:,ساعت 18:40 توسط امیدرضا| |

عربستان: سه‌شنبه عید فطر نبود/ زحل را با ماه اشتباه گرفتیم!

دولت عربستان اعلام کرد که سازمان‌های اخترشناسی این کشور به اشتباه روز سه شنبه را به عنوان عید فطر اعلام کرده‌اند و به همین خاطر، دولت خود را موظف می‌داند کفاره همه مردم را پرداخت کند!

 

اشتباه هیئت اختر شناسی شهر جده در رویت هلال ماه شوال و اعلام روز سه شنبه به عنوان عید سعید فطر سبب شد تا دولت عربستان متعهد شود کفاره یک میلیارد و ششصد میلیون ریالی( ریال عربستان)مردم را پرداخت کند.

گزارش واحد مرکزی خبر حاکیست، هیئت اختر شناسی شهر جده اعلام کرد: این هیئت به جای رویت هلال ماه شوال به اشتباه زحل را رویت کرده بود و مردم عربستان با رویت زحل افطار کردند.

منابع وابسته به این هیئت اعلام کردند: در چنین وقتی از سال زحل در آسمان برخی مناطق عربستان با چشم غیر مسلح دیده می شود حال آنکه به گواه اخترشناسان عرب شب سه شنبه رویت هلال ماه شوال در عربستان ممکن نبود و به نظر می رسد دیدن زحل سبب بروز این اشتباه شده است.

هم زمان با اعتراف عربستان مبنی بر اینکه اعلام روز سه شنبه به عنوان روز عید فطر اشتباه بوده است دارالفتوای مصر روز سه شنبه را عید فطر دانست و اعلام کرد: تشخیص این هیئت صددرصد درست بوده است زیرا از راههای شرعی در دو منطقه سوهاج و توشکی رویت هلال در غروب دوشنبه اثبات شده بود.

دکتر اشرف فهمی مشاور مفتی جمهوری مصر و مسئول پیگیری رویت هلال ماههای قمری در این کشور گفت: "دو کمیته از کمیته های دارالفتوا در توشکی و سوهاج هلال ماه شوال را با چشمان غیر مسلح دیده اند و صحت رویت هلال برای دارالفتوا صددرصدی است".

هم زمان با اظهارات مشاور مفتی مصر، دکتر حاتم عوده رئیس مرکز ملی مطالعات ژئوفیزیک و ستاره شناسی این کشور عقیده دیگری دارد.

وی می گوید: "بر اساس محاسبات دقیق این مرکز رویت هلال ماه شوال در شب سه شنبه ناممکن بود و روز چهارشنبه سی و یکم اوت عید سعید فطر بوده است".

طی سالهای گذشته وجود اختلاف های جدی در استهلال ماه های رمضان و شوال موجب شده تا در میان مردم این مسئله به طور جدی مطرح شود که پشت پرده تفاوت های یک روزه میان ایران و عربستان بر سر اعلام آغاز ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر چیست، آیا این تفاوت ها به اختلاف معیار بر می گردد، یا که نه مسئله دیگری مطرح است؟

 

نوشته شده در جمعه 11 شهريور 1390برچسب:,ساعت 18:34 توسط امیدرضا| |

به نظر شما جای بهتر از این برای لذت بردن از طبیعت وجود داره ؟

نوشته شده در چهار شنبه 9 شهريور 1390برچسب:نمایی از پل گلدن گیت از یک هواپیمای C-130 ,ساعت 11:47 توسط امیدرضا| |

 

 ماه رمضان رفت و عید رمضان آمد *** صد حیف که آن رفت و صد شکر که این آمد

نوشته شده در چهار شنبه 9 شهريور 1390برچسب:ماه رمضان رفت و عید رمضان آمد *** صد حیف که آن رفت و صد شکر که این آمد,ساعت 11:38 توسط امیدرضا| |

 

 

اشعه ماوراء بنفش يا همان (UV) داراي سه نوع طول موج UVA ،UVB و UVC است كه اشعه «UVC» در لايه ازن جذب شده و به زمين نمي‌رسد و آن قسمتي كه براي چشم مضر است UVB است كه موجب سوختگي پوست و اثرات مضر روي چشم است.

مثلا وقتي UVB به روي برف تابيده مي‌شود، مي‌تواند موجب كوري برگشت‌پذير شود و براي ۱۲ تا ۴۸ ساعت بينايي خود را از دست دهد.

دانشمندان بر اين اعتقادند كه تماس زياد با اشعه UVB مي‌تواند در مدت زياد بيماري‌هاي برگشت‌ناپذير، مانند: آب مرواريد، تغيير در مركز ديد و ناخنك چشم را فراهم آورد.

اشعه «UVA» بيشتر توسط عدسي چشم جذب مي‌شود و مدركي براي ضرر چشم وجود ندارد. اشعه‌اي كه بايد چشم را از آن مصون نگه داشت UVB است.

عينك‌ها بايد حداقل ۹۸ درصد از UVA و UVB را جذب كنند چون عينكي كه استاندارد نيست، بسيار مضرتر از نزدنش است، چراكه عينك آفتابي باعث مي‌شود مردمك چشم باز شود و حال اگر UV را جذب نكند، تمام اشعه‌هاي مضر به داخل چشم نفوذ مي‌كنند.

استفاده از عینک‌های آفتابی به عنوان یك ضرورت و حفظ سلامت چشم‌ها مطرح شده است . محافظت چشم در مقابل نور شدید آفتاب و اشعه فرابنفش موجود در آن بسیار مهم است. استفاده از عینك آفتابی مناسب در شرایطی كه نور آفتاب شدید است، باعث بهتر شدن دید و پیشگیری از صدمه به عدسی و شبكیه چشم می‌شود. استفاده از عینكهای تقلبی نه تنها این خاصیت را ندارند بلكه سبب بسیاری از عوارض چشمی‌می‌شوند كه از آن جمله می‌توان، كاهش بینایی، آب مروارید و بیماری شبكیه را نام برد.

در نور شدید، چشم احساس خستگی و كاهش دید رنگی می‌كند. در صورتی كه چشم‌ها بدون محافظ هر روز برای ساعات طولانی در نور آفتاب به سر برد احتمال ابتلا به آب مروارید بسیار افزایش می‌یابد.

توصیه های لازم در مورد انتخاب عینک آفتابی

برای دیدن ادامه مقاله بروی ادامه مطلب کلیک کنید


ادامه مطلب
نوشته شده در پنج شنبه 23 تير 1390برچسب:,ساعت 22:34 توسط امیدرضا| |

 

نوشته شده در جمعه 3 تير 1390برچسب:رامسر-هتل های رامسر,ساعت 20:46 توسط امیدرضا| |

 

در این قسمت فروشگاه چاره را با داشتن حداقل 25000 کالای متنوع  به شما معرفی میکنم .امیدوارم این فروشگاه اینترنتی بتواند نیازهای شما را برآورده کند.برای دیدن از این سایت بروی لینک زیر کلیک کنید.

www.chare.ir/

یکی از ویژگیهای این سایت ارسال رایگان اقلام خریداری شده میباشد

نوشته شده در پنج شنبه 2 تير 1390برچسب: بهترین فروشگاه اینترنتی در ایران,ساعت 22:48 توسط امیدرضا| |

مختار ثقفی که پس از جنگ های سختی کوفه را تحت کنترل خود در آورد و عاملین واقعه کربلا را مجازات کرد. سپس لشگری به سوی عبید الله بن زیاد فرستاد که پس از شکست او، سر از بدنش جدا کردند.

 
به گزارش برنا، مختار سر عبیدالله بن زیاد را نزد امام سجاد (ع) در مدینه فرستاد، حضرت خوشحال شد و فرمود: خدا جزای خیر به مختار دهد که خونخواهی ما نمود. معصب بن زبیر در سال 67 هجری با غلبه بر کوفه سر از بدن مختار جدا کرد.

با اینکه فاصله مقبره مختار با مرقد مطهر مسلم بن عقیل چند متر بیشتر نیست اما میان آن دو فاصله است که تاریخ آن را به ثبت رسانده است. در ذهنم سخنان رهبر فرزانه انقلاب را درباره توابین مرور می کنم که فرمودند: " کسانى در کوفه دلهاشان پر از ایمان به امام حسین بود، به اهل‌بیت محبت هم داشتند، اما چند ماه دیرتر وارد میدان شدند؛ همه‌شان هم به شهادت رسیدند، پیش خدا هم ماجورند؛ اما کارى که باید بکنند، آن کارى نبود که آنها کردند؛ لحظه را نشناختند؛ عاشورا را نشناختند؛ در زمان، آن کار را انجام ندادند. اگر کارى که توابین در مدتى بعد از عاشورا انجام دادند، در هنگام ورود جناب مسلم به کوفه انجام می دادند، اوضاع عوض می شد؛ ممکن بود حوادث، جور دیگرى حرکت بکند. شناسایى لحظه‌ها و انجام کار در لحظه‌ى نیاز، خیلى چیز مهمى است.


نحوه شهادت مختار ثقفی
سال 61 هجری عبیدالله بن زیاد پس از شهادت امام حسین(ع) در کربلا دستور داد اهل بیت آن حضرت را به کوفه و قصر دارالاماره بیاورند و در آن جلسه سر بریده امام حسین (ع) را نزد خود قرار داد و با چوب دستی به سر مطهر حضرت جسارت کرد.
 

 

 




سال 66 هجری مختار ثقفی قیام کرد، عبیدالله بن زیاد را به هلاکت رساند بر تخت دارالاماره نشست و سر بریده ابن زیاد را بر او وارد کردند.

سال 67 هجری مصعب بن زبیر بر مختار پیروز شدو در حالی که مصعب بر تخت کیه زده بود، سر مختار را برای او آوردند.

سال 72 هجری عبدالملک بن مروان به عراق حمله کرد و پس از پیروزی، در قصر دارالاماره بر تخت نشست و سر بریده مصعب را برای او آوردند. شخصی در حضور او گفت: ای امیر! من سرگذشت عجیبی از این قصر به خاطر دارم و وقایع آن را تعریف کرد.
عبدالملک با شنیدن این قضیه بر خود لرزید و دستور داد قصر دارالاماره را خراب کنند.
شایان توجه است که قصر دارالاماره در ذیحجه سال 60 هجری، شهادت دو فرستاده امام حسین را نیز شاهد بوده است.

 

 


نحوه پیدا شدن مقبره مختار
پس از شهادت مختار توسط مصعب بن الزبیر, جسد پاک او در دیوار قصر الاماره نزدیک مسجد مدفون شد , این قبر مخفی ماند تا اینکه آیة الله العظمی سید مهدی بحر العلوم در زمان خود به جستوجو وآشنایی با آثار ومحرابهای مسجد پرداخت , سید در آن زمان ترجیح داد,مسجد کوفه با خاک پاک مدفون شود چون زمین مسجد پائین تر از دیگر سرزمین های منطقه بود ودر نتیجه آبهای سطحی در آن جریان پیدا می گرد, پیرو دستور آیت الله بحر العلوم زمین مسجد کوفه که عمق آن مساوی مقام پیامبر وخانه حضرت نوح بود با خاک پاک پرشد تا از آلودگی ها در امان نگه داشته شود در جای همان محراب ها بر روی خاک محرابهای جدید ساخته شد همانگونه که اکنون هم نمایان است.



در زمان بررسی ها جستجوی آثار مسجد که از طرف سید وجمعی از علما صورت گرفت, سید قبر شریف پنهان شده ای را پیدا کرد وجایگاه آن قبر انتهای راه رو در زیر زمین وبه طرف خارج مسجد به سمت قصر الأماره بود وبر آن قبر سنگی یافتند که بر آن اسم ولقب مختار نوشته شده بود .

پس از یافتن قبر, (محسن الحاج عبود شلاش ) ساختن حرم جدید وبزرگی برای مختار را بر عهده گرفت وآن را به رواق حرم حضرت مسلم از سمت جنوب ملحق کرد , وبرای قبر پنجره ای آهنین قرار داد ودرب راه رو که در حجره ای در کنج مسجد کوفه قرار داشت را مسدود کرد .

نوشته شده در پنج شنبه 2 تير 1390برچسب:نحوه شهادت و پیدا شدن مقبره مختار,ساعت 22:25 توسط امیدرضا| |

برای دیدن عکسهای دیگر بروی ادامه مطلب کلیک کنید.


ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 1 تير 1390برچسب:,ساعت 23:12 توسط امیدرضا| |

 

نوشته شده در دو شنبه 23 خرداد 1390برچسب:حرم امام رضا-امیدرضا بهرامیان-مشهد,ساعت 23:28 توسط امیدرضا| |

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
www.sharghi.net & www.kafkon.com & www.naztarin.com